facebook pixel code

Vállalati Jóllét Program, hogy COVID idején is fejlődjetek

vállalati jóllét program

Oszd meg te is:

Szerinted a fluktuációs lavina a legrosszabb, ami bekövetkezhet a vállalatod, céged életében? Az első felmondólevélnél rosszabb is van. Nincs az a cég, amit ne rázott volna meg a COVID, a viharfelhők pedig ott kezdenek látszódni igazán, amikor először a munkavállalóidon veszed észre: valami nincs rendben velük. Majd a cégeden. Mutatjuk hogyan előzd meg!

Biztosan tudod, hogy milyen tehetségekkel, illetve milyen problémákkal küzdő személyekkel dolgozol együtt?

Miért érdekeljen a munkavállalóid lelki állapota?

Mert van az a felelősség vezetőként, amit nem delegálhatsz.

Egy vállalat annyira lehet sikeres, amennyire a szervezeten belül dolgozók jól vannak. Akkor leszel sikeres hosszú távon, ha a csapattagjaid jólléte elsőbbséget élvez a cégedben.

Tehát a boldogság szorosan kapcsolódik a termelékenységhez.  

De mit jelent boldognak lenni a munkahelyen?

Mi a te stratégiád?

Talán mindez köztük van: ne legyen feszültség, nyugodt, boldog és kiegyensúlyozott légkör uralkodjon a munkafolyamatokon. Mindenki pörögjön, mégis harmóniában dolgozzunk együtt. Ha már imázs, akkor a pozitív céges kultúrára és arra, hogy

az ügyfelek bizalmát növelő események, szokások és jelenségek domináljanak a cégben.

A munkavállalóid legyenek lojálisok a céghez, kevesebb legyen a táppénz és a hiányzás. Az alappotenciált maximalizmussal 100%-ig akarják kihasználni!

Éééés ne felejtsük el a nyereséget.

Sokat kérnél?

Cégvezetőként talán törekedsz az innovációra, nem véletlenül dolgoztok a legújabb CRM-rendszerrel vagy érzel késztetést folyton a legújabb iPhone beszerzésére.

Nemcsak az autód, de az irodátok is „okos”.

A legtöbb haladó vállalkozó nem akar lemaradni: ez érthető.

Közben a legalapvetőbb versenyelőnnyel ritkán foglalkoznak számottevően, porban fulladozik a lábuk előtt:

az embereikkel!

Mert nem tudják, hogy hogyan kell.

A COVID miatt vezetőként talán olyan döntésekbe kényszerültél te is, amelyekbe soha senki korábban. A szituációk kezelésében nincs precedens, nem tudod mi jó, mi rossz. A régi kontroll-mechanizmusok nem úgy működnek, ahogy megszoktad.

Felelős munkakörben frontálisan jönnek szembe azok a szituációk, amelyekben képtelen vagy még nagyobb erőket mozgósítani.

Az apró munkahelyi örömök, közös ebédek, szociális kapcsolatok pedig tovatűntek.

Helyette látod a munkatársak nappalijának adott sarkát, adott szögből, mindezt a 278 epizódként.

Ha egy munkavállaló jól van önmagával, sikeresebben is teljesít.

Mostanában a tapasztalatok szerint egyre kevésbé vannak jól.

A karantén-office sokk miatt. Úgy érzik elvett tőlük mindent, amibe kapaszkodtak.

Tudod, hogy mi az, amin rajta kellene tartanod a fókuszt, hogy ne hulljon szét a csapat és ezáltal a céged?

Mielőtt kész az azonnali válaszod, hogy „persze!”, kérlek állj meg egy percre.

Mert nem a sablon válaszra gondolok: több fizetést adsz a munkavállalóknak (ha épp nem csökkenteni kényszerülsz), gyakoribb riportokat követelsz meg tőlük, hogy a covid-terhes napokban ne hibázzatok még véletlenül se.

Ha ezt akarod, akkor elmondom, hogy semmi konkrét stratégiai dologra nem céloztál.

A kérdés az, a vállalati jólléted prédájáért milyen fegyverrel indulsz harcba egyáltalán?

Bárddal vagy konyhakéssel?

A munkahelyi wellbeingért ugyanis csatába kell szállnod, de nem mindegy, melyiket kezded el élezni.

 Mutatjuk, hogy miért.

Egy kiégett munkavállalód napja, felismered?

MR. Szuper Motivált munkatárs kap egy feladatot, de már óránként kellene virtuálisan a nyakába lihegni, hogy “Na, hogy állunk?”

Lassabban halad, a kis feladatok is több energiát vesznek fel, mint amennyit a feladat megengedne magának.

A legtöbb szituációban látszik rajta a kedvtelenség, a hirtelen lecsökkent életkedv, a dinamika már csak köszönni jár be néha-néha.

Csökkent szakmai hatékonysága, egyre többször jelzik felé, hogy nincs kész időre, javítani kell a munkán és „nincs jelen a meetingeken”.

Tartja a mentális távolságot, legyen bármilyen rosszul is, kapaszkodik inkább a székébe. 

Te rá sem ismersz, de közben nincs jól – tényleg.

Ahogy a vezető sem és így a cég sem.

A COVID miatt gyakran úgy érezheti magát, mintha már egy ideje vegetálna, akárcsak egy szobanövény.

Te pedig közben egyre inkább szeretnéd visszakapni a régi “énjét”.

Gyakori, hogy savanyú képpel kullog az irodába vagy a monitor elé. Te pedig tudod, hogy valami nem stimmel vele.

Felelős vezetőként azonban nem lehetsz tétlen.

Olyan szituációba csöppentünk, ahol a teljes szervezetre kiterjedő programokat, klasszikus online giga csapatépítéseket 100% hatékonyság szempontjából nem veregethetjük vállon.

Biztos, hogy mindez már nem elég.

A kiégést a munkahelyi érzelmi kimerültség, a cinizmus és a hatástalanság érzése jellemzi. Gyakorta a stresszes munkahelyi körülményekre adott krónikus negatív válaszok hozzák létre.

A kiégés pedig egy folyamat, ha munkatársaid ráléptek az útra, egy bizonyos pontig még visszafordítható. Erről írtunk korábban (kattints a linkre).

Elmondom, miért érzi szobanövénynek magát a munkavállalód és hogyan előzheted mindezt meg:

A cégvezetőknek, HR-eseknek ezekben a nehéz napokban még inkább meg kellene ismernie a legnagyobb erejüket, a saját embereiket.

Azokat az embereket, akik a napokban elvesztették az irányítást az események fölött.

Akik olykor nyughatatlanságat éreznek, a haszontalanság érzését és a létbizonytalanságot.

Ehhez nincs szükség mélyinterjús lelkizésre.

Csupán megismerni azokat, akik tesznek a céged működéséért, megtanulni beszélni a nyelvükön, legalább annyira közel kerülni hozzájuk, hogy meghalld, hogy rosszul vannak.

Ma a cégvezetőknek a legértékesebb képessége az empátia.

A nagyszerű vezetés és az empátia elegye pedig cselekvést is igényel.

Az emberek megbíznak a vezetőkben, és nagyobb elkötelezettséget fognak érezni, ha összhang van a mondandód és a tetteid között. Valaki más helyzetének megértése együttérzéssé és cselekvéssé kell, hogy váljon. 

Az empátia a cselekvésben azt jelenti, hogy megérted az alkalmazottak küzdelmét és felajánlod a segítségedet.

Ismered azt a mondást, miszerint az emberek nem emlékeznek arra, amit mondasz, de emlékezni fognak arra, hogy milyen érzéseket keltettél bennük?

Mert amint nehéz időket élünk át, küzdünk a kiégéssel, vagy nehéznek találjuk a munkahelyi boldogságunkat, az empátiával átitatott cselekvés hatékony ellenszerként eloszlathatja a munkavállalók kétségeit és hozzájárul a pozitív élményeikhez.

A teljesítmény és profit fontos, de nincs fontosabb a legemberségesebb főnök szerepénél. Hívd fel akár a meeting után a csapattagokat egy személyes elbeszélgetésre, engedélyezz egy két nappal kitolt anyagleadást vagy egy teljesen videómentes napot egy szülői szerepben is helytálló munkatársnak.

Ezzel erősíted a lojalitást, a bizalmat, ami hosszú távon megtérülő befektetés.

Még soha nem volt ekkora jelentősége a vállalatok felelősségének abban, hogy a dolgozók jóllétére ügyeljenek. Te mit kezdesz ezzel vezetőként?

 A 2008-as válság egészen másképp bolygatta meg az embereket. A cégek mögött álló emberek erőn felett teljesítenek a COVID idején, félelmekkel és bizonytalanságokkal kavarodva.

A vezetők felelősséggel tartoznak a csapatukért, az empatikus vezetők pedig nem tétlenkednek.

Neked kell tenned azért, hogy boldog és kiegyensúlyozott alkalmazottaid legyenek, pandémia ide vagy oda.

Mert a magánélet és a munka egységet képez, nem különálló szigetekként léteznek. Ha az adott személy tisztában van azzal, hogy mitől érzi jól magát és azt hajlandó is megtenni magáért, akkor kiegyensúlyozottabb életet tud élni. Ezt pedig be tudja vinni a munkahelyére is.

Emlékezz a Maslow piramis első lépcsőjére: a biztonságra.

Munkavállalóid mennyire érzik a biztos talajt a lábuk alatt?

Biztonságra való törekvésüket szolgálhatja a stabil munkahely, a pozitív stresszkezelés, a hála kifejezése is a részedről.

Ez az egész bizalmi modell hasonlít egy család működésére. Ha baj van a családban és ez tükröződik a szülőkön, felkorbácsolódik bennük a kétségbeesés és félelem szele, ezt a gyerekek is megérzik.

Mintha talajt veszítene mindenki körülöttük és ők maguk is.

Akárcsak egy futóhomok, melyre ráléptek.

Ha vezetőként stabillá válsz, lépésről lépésre tovább tudsz majd lépni te is.

Megfigyelhető, hogy a munkavállalók a létszámleépítés árnyékában és előszelében sem mernek váltani, holott nem biztosított a stabil helyzetük a jelenlegi helyükön sem, de a túloldalon még kevésbé.

A bizonytalanság viszont hosszú távon stresszt okozhat az életükben, ahogyan az elakadás is.

Míg a munkahely biztonsága és a pénzügyi stabilitás is rendkívül fontos a munkával való elégedettség szempontjából, ugyanúgy lényegesek a képességek hasznosításának és fejlesztéseinek lehetőségei. 

A lényeg az, hogy az embereknek tovább kell növekedniük ahhoz, hogy elkötelezettek és produktívak maradjanak.

A támogató, pozitív környezet sokat segíthet abban, hogy az emberek jókedvűen, vidáman és motiváltan álljanak neki egy munkanapnak. Szükségük van arra, hogy megfelelően töltődjenek a munkán kívül. Így tudnak a munkavállalóid hosszú távon kreatívak, kiegyensúlyozottak és boldogok maradni.

Legyen kész stratégiád a stresszkezelésre.

A munkavállalói jóllét és a mentális egészség komplex kérdés. Sok összetevője van a munka mennyiségétől, a vezetői stíluson át, a munkavállalók közötti kapcsolatokig.

Hiba, amit elkövethetsz vezetőként egy krízis beállta után?

Első körben kétségbe esni.

Majd elkezdeni mikromenedzselni a különböző projekteket és feladatokat, megtoldva mindezt még intenzívebb számú riportálásokkal és számonkérésekkel. A megoldásorientált hozzáállás helyett pánikot mutatni, melynek nem meglepő eredménye, hogy idővel mentálisan is széthullik a csapatod.

Emberi oldalról érthető, ha kétségbe esel.

De hogyan reagálhatsz jól vezetőként hosszú távon egy krízisre?

Munkavállalóid az otthoni megnövekedett terhekkel még nehezebb küzdenek meg, azzal pedig, ha plusz terhet, stresszt raksz rájuk, csak olajat öntesz a tűzre.

Mégis, hogy másznád meg egyedül ezt a meredek falat, ami előtted áll?

Igazából sehogy: 

mert egyedül lehetetlenség.

 Észleld a vészjeleket és állj neki dolgozni a projekten már most, amíg még nem ég a ház, csak páran gyufákat hajigálnak.

A leghatékonyabb akkor leszel, ha egy csapat áll melletted, aki segít neked kezelni a krízist, hogy emberként is jól legyél és helyt tudj állni vezetőként is.

Erre hivatott a jólléti, avagy wellbeing program.

Testre szabott igényeknek és a lehetőségeknek megfelelően well-being tréninget készítünk el kifejezetten a te céged számára.

Ez lehet a vállalati jóllét kulcsa:

Profi HR- és önismereti trénerek, jógaoktatók, programok és foglalkozások segítségével gondoskodunk arról, hogy a munkatársaid újra teljes töltöttséggel adjanak bele mindent munkájukba.

A vállalati kultúra javításával, a vezetőfejlesztéssel rányomhatod a tejszínhabot a torta tetejére – ezek segítségével elérheted az üzleti céljaidat. 

természetben jógázó női csoport

7+1 érdekes munkahelyi jóllét gyakorlat, online térben, hogy a dolgozói elégedettséget fenntartsd a cégedben

Néhány lépés, hogy kicsiben kezdve, nagyra nőhessetek a klassz munkahely projektben.

  1. Döntsétek el, mennyi időt töltötök munkával és ha letelik az adott napon az a bizonyos 8-9-10 óra, fejezzétek be a munkát.
  2. Céges e-mail stop: tartsátok a cégen belül a kereteiteket, határozd meg a munkaidőt! Gyakori, hogy a munka teljesen összefolyik a magánélettel. Ha nem állítjátok és/vagy nem tartjétok a kereteiteket, akkor teljesen felborul az egyensúlyotok.
  3. Kapcsolódjatok egymáshoz. Virtuális ebéd egy kollégával? Szánj időt a munkavállalóidra, és ők is egymásra! Ha tehetitek, a teraszon, szabad levegőn tartózkodjatok közben. Próbáljátok meg ezt az időt nem a szakmai dolgokkal tölteni.
  4. Tartsátok tiszteletben a digitális detoxot, azaz próbáljátok ki, hogy a pihenőnapokon 24 órára kivonjátok magatokat a social mediából.
  5. Zűrös helyzet ide vagy oda, menjetek szabira. Szükségetek van pihenésre. Talán még jobban, mint valaha.
  6. Kávé rulett – sorsoljátok ki a munkahelyen, hogy kivel kávéztok és szakítsatok 15 percet arra, hogy beszélgessetek egy finom kávé mellett, az online térben.
  7. Challenge: találjatok ki egy challlenge-et és vond be az embereidet. Bármilyen feladat jó lehet, ami vicces, jókedvre derít és összeköt titeket a számotokra kedves emberekkel!

+1: Mozduljatok ki a komfortzónából!

Csatlakozzatok egy szuper, kedves, pozitív csapathoz. Negatív üzemmódban az ember tudata beszűkül, ha csak a nyomasztó dolgokkal foglalkoztok, nem tudtok kilépni a negativitás börtönéből.

Tapasztaltad már, hogy a csapatépítőkre csak az nem jön el, akit be kellene építeni a csapatba? Biztosíts a munkatársaknak olyan lehetőségeket egy közös belföldi vagy külföldi elvonulás keretében, amivel ápolhatják a mentális egészségüket, a testi-lelki jóllétüket.

Mert erre van most szüksége a csapatnak.

Tapasztalatunk szerint az önismeretnél, az önmagunkra fordított figyelemnél kezdődik és végződik MINDEN. Ami közte van, az az Élet, a család, a karrier, a magánélet. Nem léteznek külön, csak együtt.

Erre nyújt lehetőséget a munkától történő pszichológiai elszakadás, az önmagatok megismerése és az önfejlesztés. Amikor ehhez támogatást kap valaki a munkahelyéről, az olyan, mint a legmagasabb prémium. Az egészség esszenciája.

A belföldi vagy külföldi programjaink segítségével megismert hatékony eszközeinket és módszereinket pedig beépíthetitek a mindennapokba is, a vállalati jóllét pedig ezeken a csodálatos helyszíneken kaphat szárnyra!

A Balaton gyönyörű vidékeit, a Mecseket és Észak-Magyarországot is meghódítottuk már önismereti táboraink során.

Programjaink szervezője és kivitelezői profi HR -es és önismereti tréner, angolul beszélő magyar jógaoktatók. Külsős helyszíneink pihenési lehetőséget és aktív kimozdulást is biztosítanak. Minden esetben kapcsolódnak a program céljához.

A megosztott információk és igények alapján mi kidolgozzuk a testre szabott akciótervet.

Mekkora feltöltődés lesz ez a munkavállalóid számára!

Végre kristálytiszta üzenetet kapnak arról, hogy téged valóban foglalkoztat a vállalati jóllét és a kiegyensúlyozottság. Meglátják benned az igazán jó, empatikus vezetőt.

Boldog munkatársak = Boldog vezetőség

Mennyire kapcsolódnak egymáshoz ezek?

Sokkal jobban, mint gondolnád.

A boldog munkavállalók jellemzően azok, akik törődnek a céggel, és arra törekednek, hogy közösen elérjétek a célokat.

Amikor az alkalmazottak elégedettek, úgy érzik, hogy befektetnek a szervezet céljaiba, így igyekeznek mindent beleadni a feladatok teljesítésébe.

Lehet, hogy a munkavállalóid jólléte, a vállalati kultúra és a vezetőfejlesztés lenne a sikereid kulcsa?

Biztosan, hiszen mindezek a tényezők együttesen növelik a szervezetek termelékenységét és jövedelmezőségét.

A Vállalati Jóllét Programról, a Wellbeingről bővebben itt.

Milyen az a környezetet, ahol egy cégnél jóllét-légkör uralkodik?

Nem kell sokáig kutakodnod, könnyedén felismerheted.

A munkatárs hozzád mer fordulni.

Ez azt jelenti, hogy olyan bizalmi légkört sikerült megteremtened, ahol segítség szüksége esetén be merik dobni neked a „van egy gondom” kártyát.

  1. alaplépés: bizalmi légkör kiépítése.

A jóllét-légkörben jelen van a rugalmasság, a kihívásokra való válaszadás.

14:30-kor elmehet az oviba a gyerekért, ha erre van szüksége.

Nálad ez teljesen kizárt?

A legsikeresebb vezetők jellemzője, hogy emberek maradnak bármely pozícióban.

Ilyen helyen fordulhat elő az is, hogy esetleges átmeneti fizetéscsökkenés ellenére sem dobják be a kulcsot a munkatársak.

Mert a cégek hozzáadott értéket képviselnek.

Ehhez csak meg kell lépni az első lépést a vállalati jóllét útján és leemelni a tűt a “csak-megoldódik-minden-valahogy” lemezről.

Ha a kiégés nincs időben kezelve, akkor komoly nehézséget okozhat a cégvezetőknek és a HR-eseknek is. Munkáltatóként alacsonyabb teljesítménnyel, csökkenő hatékonysággal, elvesztegetett erőforrásokkal, magasabb fluktuációval számolhatsz következményként.

Extrém nehéz helyzetben vagy, napról napra olyan soha nem látott kihívásokkal találod szembe magadat, amihez még talán nem rendelkezel kész megoldókulcsokkal.

Nem tudom milyen mazochista gondolat irányít minket gyakran, de ezekben a szituációkban is általában a nehezebb utat szeretjük választani és egyedül megyünk neki.

BÁRMINEK.

Mert mi vagyunk a vezetők, mi nem kérünk segítséget. Te is így vagy ezzel?

Pedig a vezetőfejlesztés a siker elengedhetetlen folyamata. 

Halogatunk dolgokat vagy beleugrunk valamibe, anélkül, hogy előtte átgondoltuk volna – ez semmiképpen sem jó stratégia.

Előfordulhat, hogy te magad nehezíted a saját életedet, anélkül, hogy észrevennéd.

Ahelyett, hogy lepókhálóznád az álmaidat: a sikeres cég álmát, a well-being és a vállalati jóllét segítségével. Ezt pedig néha egy segítő sherpa segítségével tudod megvalósítani igazán.

Keress minket, ha te nem csak a lábujjadat raknád bele a vállalati jóllétedbe, hanem mélyen szeretnél lemerülni és megkeresni a kincseket az óceán fenéken. Ha kellene egy masszív impulzus, ami ellöki a cégedet a változás irányába, válaszd a Wellbeing programot! 

Ezen ugyanis nemcsak az adott személy karriersikerei, de akár a vállalatod üzleti céljainak elérése is múlhat:

legyen prioritás a vállalati jóllét a te cégedben is, hogy boldog alkalmazottak segítségével kaphassatok szárnyra.

Judit&Timi

Írj nekünk!

Legfrisebb bejegyzéseink

Önismeret - az előnyödre válik!

Már csak egy lépésre vagy legjobb önmagadtól, készen állsz?

vállalati jóllét program

Ne maradj le TE sem!

Értesülj első kézből legújabb programjainkról,
bejegyzéseinkről! Iratkozz fel hírlevelünkre!

© 2021 Várhegyiné Judit és Harnisfőger Tímea

Powered by: MoonShot KFT.